torsdag 18 februari 2010

What to do?! av Lillen

Likt inledningen i mitt förra inlägg så börjar jag även denna gång med att diskutera Apan och hans handlingar (eller brist på handlingar). Det har väl blivit ganska klart på sistone att kravet på genomförd träning för att få skriva inlägg har givits upp. Förhoppningen med detta var en mer aktiv blogg, tyvärr så har det lett till en allt mer inaktiv Apa. Han är produktiv på bloggen, det ger jag honom och kvalitén på inläggen är förvånande hög (vem är spökskrivaren?). Ofta när jag hackar på honom för att han är en lat jävel och att han börjar bli fet så skyller han på att han jobbar. Jag medger att detta skapar svårigheter för att genomföra träningen, men jag känner ändå att graden av inaktivitet inte stämmer överens med graden ledig tid. Jag försöker peppa honom mest hela tiden, exempel på detta är: Din fete fan! Ta dig ut och spring 2 km! Rör på döfläsket! Pannben Mannen! osv., osv. Men det biter inte. Någon som har tips på vad som kan göras för att råda bot på detta problem?

Jag fruktar nämligen att nästa gång jag ser Apan är i ett av Kanal 5:s suspekta program, där några experter står och kliar sig på huvudet. De klurar på hur de ska få ut den där 250 kg tunga, illaluktande och avskräckande håriga ursäkten till människa som dessutom som toppen över i:et kallar sig Apan från fjärde våningen i ett lägenhetshus i Mölndal

Varför skriver jag då detta inlägg? Jo, helt enkelt för att jag bryr mig, kan inte hjälpa det, är sådan som person bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar