torsdag 18 februari 2010

Runners High av Lillen

Denna gången handlar det om roligare grejer, det lovar jag, gissa vad? Ni gissade rätt, det handlar om MIG.

Har haft i snitt två vilodagar mellan passen på sistone, vilket beror på att kroppen som jag nämnt innan har känts sådär. Men de pass jag har kört har haft bra intensitet, och då inte kroppen har reagerat dåligt på detta så tror jag att vilodagarna beror på svagt psyke. Lägger till pannbensträning på "att göra" listan. Vore ju trevligt med lite coaching från coachen Apan, men han är mest sarkastisk och elak när man pratar med honom, så där finns väl ingen hjälp att få.

Dagens pass var på dryga timmen och innehöll givetvis grunden till att träning för människor; LÖPNING! Det förekom också armhävningar, utfall, indianhopp och andra roliga rörelser från skolgympan. Hjärtat fick slå bra och likt förra passet så körde jag några ruscher där jag slutar när det helt enkelt inte går att hålla uppe farten. Riktigt skön känsla när det går fort och benen går som om de vore fria under kroppen (om så bara för 100 m). Passet som helhet var förbannat roligt, det sög rejält i lår och överkropp, men känslan var skön och leendet på plats.

Har testat lite Iskiate nu också och dricker lite varje dag, vet inte om det hade någon inverkan på dagens sköna pass, kanske, kanske inte. Får återkomma när jag använt det ett tag.

Långpasset verkar ligga lite i farozonen, fick det inte genomfört som planerat idag. Detta då jag fick nya dattan levererad och då sket jag fullständigt i långdistans.

Pullupsvideon är på gång. Jag njuter av att se mig själv på film, så varför ska jag vara elak och inte delge er lite av Guds vackra skapelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar