fredag 12 februari 2010

Sent omsider av Lillen

Så kommer då det hett eftertraktade prylinlägget, som inte kommer handla så mycket om prylar.

Jag har haft flera tankar kring hur jag ska lägga upp detta inlägg. De vanliga prylinläggen brukar ju handla om saker som testas, ofta då saker som skickats dit av företag som ser att det finns en marknad för PR. Så är ju inte fallet med denna bloggen då den ännu inte har "slagit igenom". Snart så, snart... (Hallå! Fatta hinten, Spons uppskattas, skicka vad som helst!!! VILL HA ETT PAR FIVEFINGERS!!!)

Senaste prylfrenesin som jag och Monkeyboy hade var före vårt äventyr i fjällen, då var det mycket snack om ryggsäckar, skor, osv., osv. Det hela slutade rätt väl, men frågan är om utrustningen hade så mycket med det att göra. Apan snackade då mycket om mervärdet med att ha bra grejer som gjorde det hela mer "njutbart". Men om man skulle räkna på hur mycket som utrustningen spelade en roll i helhetsupplevelsen eller inte så är jag inte så säker på om siffran skulle bli så hög.

Känner man för att springa i sitt bomullsställ, så tycker jag man ska göra det. Vill man se hypercool ut med senaste löpstället från Dobsom så tycker jag man ska köra med det. Kontentan är att i alla fall (tycker jag) att man ska skita i hur andra tycker man ska fördriva/vara klädd för sin träning. Jag och Apan har snackat en del om primalträning och i det placeras också enligt mig en ny (egentligen) gammal syn på träning. Synen på träning som något som var en naturlig del av överlevnaden, något som inte genomfördes för sakens skull. Inget löpband, inget tempopass i exakt 4.30 tempo, bla. bla. bla. Hur roligt är det egentligen?!

Jag är ny till detta men jag har försökt att få mina träningspass att bli roligare, mer naturliga. Känner jag för att springa lite längre så gör jag det, vill jag köra lite fartlek eller armhävningar så gör jag det. Bara tankesättet att försöka hitta lite roliga saker att göra under passet gör att det blir mycket mera njutbart och samtidigt mer givande. Tänk er detta fast omvandlat till den miljö som ni tränar i. http://www.youtube.com/watch?v=m61t3ObnSP0

Jag tänker så här: Bort med pryltokigheterna, bort med tänket: Måste köra intervall, måste köra... Ge Er ut, lyft huvudena och försök utmana era invanda rutiner på vad träning är och Ni kommer finna det uppfriskande. Ett steg utanför promenadstråket öppnar upp en ny värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar