torsdag 11 februari 2010

Monkey see monkey do: Cirkelträning By Apan

Idag har ett försök till cirkelträning genomförts. (Gud vad lillen gottar sig åt att jag för första gången benämner mig själv som apan). Intensiteten i passet kan väl diskuteras men så här genomfördes det iaf:

3x5 Smala pullups, tar främst på biceps
varvat med 3x10 marklyft med hantlar

3x5 Smala omvända pullups, tar främst på axlarna
varvat med 3x12 vadpressningar med hantlar

3x5 Breda pullups, tar främst på bröst och övre rygg
varvat med 3x10 Breda knäböj med hantlarna mellan benen

Detta efterföljt av dryga timmen mönster träning (inför graderingen, alla 9 mönster skall sitta)

Summering: Man bör nog vara mer taggad inför cirkelträningen än vad jag var. Verkligen fokucera på att ta ut sig på varje övning snarare än att räkna repetitioner. Fördelen med repetitioner är att, jag iaf, gör ett minimum av övningar. Där jag annars skulle lagt ned för att det börjar bli aningens jobbigt. Sinnet är bra vekt ibland.

Men jag tror att jag även talar för Lillen då funktionell träning är den att eftersträva. Vilket inkluderar ett pass som aktiverar så många muskelgrupper som möjligt samtidigt. Samt principen av att försöka ta ut sig så mycket som möjligt, vid varje träningspass! ... utom när man har återhämtningspass (eller vad var det du kallade det Lillen?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar