fredag 19 februari 2010

Lillen testar... Löpband av Lillen

Har idag testat en variant av träning, nämligen löpband. Det verkar förmodligen ohyggligt motstridigt mot vårat propagerande för primalträning och annan fri träning. Men jag och Apan är jävligt öppna människor, vi dissar ingen, i alla fall inte innan vi vet med säkerhet att den personen är ett riktigt blockmongo. Samma gäller också då träningsvarianter, därför var det idag jag som sprang till Friskis (var sent ute som vanligt, svettades som en grek när jag kom till kassan vilket förmodligen gav ett gott första intryck) där jag hade en avtalad tid med Farbrorn. Mr Farbrorn ägnade sig åt någon suspekt cykelgrej där man trampar sig så nära döden man kan utan att komma en meter, skumt.

I sann MonkeyStyleanda så hälsade jag på alla vilsna själar inne på gymmet och spred glädje med att enbart vara där. När jag väl tagit mig igenom alla fans av bloggen, skrivit den dagliga dosen av autografer på magar så var det dags att stiga upp på löpbandet. Det blev ett 30 minuterspass med intervaller, 5min sedan 4 min osv.

Hur var det då att "springa" på löpband? Ja, inte fan vet jag, inte kändes det som att springa i alla fall. Jag kom ingen vart, det var lika varmt och svettigt som en varm dag i Laos (rövvarmt alltså, för er som inte varit där) och jag fick statiska stötar av den där manicken jag sprang på. Det som jag ser som positivt är att det kan nog funka som hjälpmedel för att finslipa tekniken, men frågan är om man sedan kan föra över det till verkligheten?

Det blev ändå en ok träningsdag, fick dessutom jogga hem från Farbrorns lya efter hockeyn, i snömodd och med några bira under västen. Tekniken var inte den bästa och huvudet guppade så till den råga att jag nästan såg in hos de som bor på andra våning, men frös det gjorde jag inte.

APAN!!!! Vad ska du testa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar