måndag 2 november 2009

Som vanligt felinformerad

Till att börja med vill jag ändå gratulera lillen. Grattis till ett genomfört träningspass!

Jag menar wow! Killen kör som vanligt utan att värma upp. Springer i skit och lera som den gris han är. I regn och låga grader celsius. Dessutom (som han själv påpekat) så kort att det inte gör någon nytta.

Låt oss nu sammanställa vad jag sagt. 10 min försvinner av hans träning för att kroppen ska komma igång och arbeta för full maskin, så egentligen är det träning är 20 min. Låt oss nu hävda att han ansträngt sig under alla 30 min i låga temperaturer. Mmm alla som vet något om träning förespråkar ju att anstränga sig då kroppen är kall. Så kontentan blir att han förmodligen förstört sin då krymplingskropp ännu mer och byggt på ryggproblem samt diverse kommande förslitningsskador.

Angående att lillen skulle ha 'krossat mig' i badminton.. Du, slå upp konstruerade minnen i ordboken. Dagens bollar är för övrigt av plats och inte fjädrar, bara så att du vet gamling!

Mitt pass idag var för övrigt dubbla tiden emot lillens, som sagt återigen är han felinformerad. En timme alltså, med föreliggande uppvärmning. Ett helt klart godkänt pass för att hålla konditionen igång. Samt att öva fotarbetet inför det svarta bältet som skall tas till våren.

Prylbög?! Jag bemödar mig inte ens att besvara det med tanke på att din historia som det stäcker sig vida längre än min.

Puss på dig älskling! Väntar på ditt nästa träningsinlägg i nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar