måndag 2 november 2009

Dags att presentera sig...

Då känner jag att det är dags för mig att äntra scenen! Efter att ha låtit odjuret, förlåt aggrot fara med osanning i två hela inlägg kunde jag helt enkelt inte låta det fortgå längre.

Sant är att jag i helgen har varit, låt oss kalla det inkapabel till fysisk träning. Sant är också att jag precis har genomfört ett träningspass. Det blev den klassiska 30 minuters löpningen som är lång nog att vara obehaglig och kort nog för att inte göra någon nytta. Är ändå nöjd då jag vet att presterat något samtidigt som jag vet att Aggrot (A) inte presterat ett dyft!

Mitt träningspass genomfördes i ösande regn och 4.6 graders värme. Rundan sträcker sig runt en sjö som stadsplanerarna har lyckats med bedriften att placera ett pappersbruk och reningsverk utmed. Det borgar för tämligen gynnsamma förhållanden. Lägg till detta dålig belysning och många potthål och du har en vinnare för valet av kvällsträning. Men ikväll kändes det lätt i vetskapen att A genomfört sin träning genom att slå på en fjäderboll inomhus i 30 min. Ytterligare glädje infann sig när bildspelet från min dust med honom i denna fjollsport spelades upp framför mina ögon. Inte för att strö salt i hans sår, men jag FORMLIGEN KROSSADE HONOM!!! Utomhusträning är för något som A något rätt exotiskt, stadsbo som han är så skyr han frisk luft och alla transporter över 30 meter bör göras i någon form av kollektiv transport. Fy för utomhus säger A jag är hellre inne och leker med min gummiboll, min roddmaskin och min pullupstång! För den som funderar på att köpa några av dessa prylar, gå inte till butiken, ring A. Prylarna är knappt använda, splitternya och han är inte svår att övertala. SUCK IT PRYLBÖG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar