onsdag 4 november 2009

Skärpning på dig Aggrot!

Jag hade i det inledande stadiet av denna blogg en förhoppning om att Aggrot skulle kunna hålla en saklig diskussion om träning och kost, ack så fel jag hade. Som vanligt faller han tillbaka på gammalt vanligt Aggrobeteende, en massa projicerande och annat som helt enkelt får en att tycka om stackarn. Eller ja, tycka synd om det svinet är något som jag har jävligt svårt för men det ser ju bättre ut i text jämfört med vad jag egentligen tycker.

Som ni läsare (A, har vi några läsare?) säkert har märkt så är det jag som håller diskussionen på en vuxen nivå. Det är även jag som verkar vara den som tar detta med träning på allvar, då A på sin höjd har genomfört diverse övningar, sorgligt men sant. Det är ofta så att det är jag som får nöjet att vara den som pushar på, självfallet då med positiv feedback och konstruktiv kritik. Personangrepp och allmännt förkastligt ironiskt beteende är helt enkelt inget som faller sig naturligt för mig.

Jag får dock vara så pass ärlig att jag erkänner att jag inte har tränat idag, däremot igår. Då var det innebandy som stod på schemat. Det var ett bra tag sen sist och den i vanligt fall tveksamma tekniska förmågan var under all kritik, men någon bra pass och något enstaka mål blev det allt. Jag var nöjd efter passet men karman kom och bokstavligen bet mig i röven idag (vet att detta med röven kommer att attrahera A:s fula håriga fingrar till nya lågt slående inlägg, men det skiter jag i. Hör du det! Din fule fan!) i form av en formidabel träningsvärk i båda skinkor. Träningsvärk är en form av värk som jag inte har något emot, det är ett tecken på att man har gjort något, en verklig reaktion på genomfört arbete. Detta till skillnad från den inre bekräftelse som A ägnar sig åt. Den mannen kan intala sig själv att han är ett geni bara för att han kommer ihåg att pastan ska läggas i vattnet efter att det har börjat koka, återigen sorgligt men ack så sant.

I nästa inlägg planerar jag att behandla ämnet pannbensträning. Något som sällan gås igenom i kvällstidningarnas friskvårdstips, där har ni något att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar