måndag 15 februari 2010

Indoor tenting Monkeystyle by Apan

Hejsan alla glada!

Idag har jag för första gången kunnat sätta upp mitt Mountain Hardwear's Sojourn 2!!

Tältet inhandlades på mellandagsrean. Men döm av min förvåning då jag fick TVÅ innertält och inget yttertält!! Efter ett par vändor med återförsäljaren så har jag nu äntligen fått det.


Är hon inte en skönhet?! Väntar på att få tillfälle att använda det. Har funderat på olika lösningar där man har en liten vagn bakom sig då man är ute o springer riktigt långt. Helt en konstruktion där man kan ha den fäst runt midjan så att man slipper tänka på den medans man springer. Sedan vill det ju till att fånga den när man stannar så att man inte får sig en go körare på vaderna.

Tältet är för övrigt extremt lätt att sätta upp. Skyndade mig inte och var ensam när jag satte upp det men det tog säkert under 5 min. Doing it Monkeystyle!

Få fästpunkter, vilket påskyndar och förenklar uppsättningen. Hur den står emot väder och vind återstår att se.

Det jag saknar är ett golv under själva innertältet, samt ett litet takloft att lägga saker i. Men detta är ju enkla saker att komplettera så jag ser det inte som något problem.

Have a nice one today folks! And remember to do it Monkeystyle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar