måndag 15 februari 2010

Ett Jävla Grispass av Lillen

Först får jag väl göra det som jag helst av allt skulle vilja slippa, göra det som får mig att kräkas lite i munnen, här kommer det (fy fan va tungt de ä): Bra Jobbat Apan! Bra träning, bra inlägg. Så då var det gjort, har krypt hela vägen till korset, nu nämner vi aldrig detta igen.

Mitt fispass idag var avklarat på 55 minuter. Jag har haft tre vilodagar fram tills idag då jag har kännt mig lite skum i kroppen. Idag var jag inte sugen på träning, kände mig stressad och suget infann sig inte. Jag tog mig ut i alla fall och den där stressen gjorde att jag inte riktigt slappnade av, försökte tänka på för många saker samtidigt. Rätt steg, rätt andning osv., osv. Tycker det är helt ok att tänka på tekniska saker och träna dessa när jag är ute på passen, men inte alla på samma gång kanske, tips till coachen bara. Efter ett tag tröttnade jag på mig själv och bestämde mig för att "köra skiten ur kroppen". Började köra fartlek där jag stegrade farten vid varje lyktstolpe några gånger tills jag fick stå framåtlutad och spotta lite och kontrollera så att jag inte blödde i munnen (för det var så det smakade). Gjorde denna "lek" tre gånger och sen var "skiten" borta. Kunde njuta av resten av passet och även fast det inte blev någon träning för överkroppen förutom 5 minuter på lekparken så känns det helt ok nu.

Precis blivit inspirerad av Kallas briljanta lopp. Riktigt härlig attityd och vid målgång var det verkligen äkta glädje som man såg. Om det är någon av Er som läser bloggen som känner Apan, ring honom och förklara för honom vad OS är, vad längdåkning är och vem Kalla är. Jag gav upp efter fem minuter. Det var som att försöka förklara det hela för en... ja en apa helt enkelt.

Veckans senare inlägg kommer innehålla ett eventuellt långpass, en trolig video med pullupstips och en säker recension av CHIA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar