onsdag 2 december 2009

Skratta åt, inte med by Lillen

Känner mig tvungen att börja med att tacka Apan för hans sanslöst roliga och uppenbart ironiska inlägg. Meningar som dessa: "Har dock övat mönster för att uppehålla kunskap och förfina utförandet av dem." och denna "...utvecklar vighet, grace, balans och koordination." formligen får mig att vika mig av skrattanfall. Har läst dem flera gånger nu och de liksom växer. Jösses, den menschen har humor!

Vad gäller hans beskrivning av mig så är jag benägen att hålla med om att det stämmer till viss del. Stretching t.ex. är inget som jag prioriterar direkt, det är ju rätt omanligt, eller hur? Vad det gäller det om motivation så handlar det om att det är lättare för mig att plocka fram det där lilla extra om någon står och vrålar en i ansiktet. Är det då också någon som man respekterar eller är rädd för så fungerar det ännu bättre. Som ni kanske förstår så är detta (en av många) punkter där jag inte har någon som helst hjälp/användning av Apan.

Som en lite notis vill jag bara nämna: Dryga 50 minuter tempo igår följt av 40 min intervall idag. Detta ger ställningen: Lillen 2p. Apan -2p. Minuspoängen får han för att han behöver lära sig att fulhet är något som bestraffas. Poängsystemet är också något som vi ska arbeta vidare på. Den som varje vecka eller månad har minst poäng ska få en bestraffning eller liknande. Jag har som förslag att jag OM jag förlorar ska lägga pengar i en pott för att sponsra Apans framtida plastikkirurgiska totala makeover.

Hörs imorgon, då ska jag träna OM jag inte är alltför bakis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar